tisdag 22 september 2009

Tomte i snöstorm.

Först vill jag tacka för alla värmande och goa kommentarer som jag har fått på min jultags. Blir jätte glad.

Nu har jag gjort årets första julkort också. Tyckte det var så kul med jultagsen så jag tänkte fortsätta lite på jultemat. Detta kortet är till StampARTics second challenge in September. Man skulle göra ett kort med både torr embossing och värmeembossa.

Jag har inte använt mig av några mönstrade papper utan de blev de embossade papprena bara. Själva kortet är stämplat med text, snörflingor och lite swirls som är embossade. Sedan har jag torr embossat det grå pappret med lite snö flingor. Blev även lite embossade snöflingor runt tomten.

När jag var klar tyckte jag att det såg ut som tomten var ute i och gick i snöstorm. Där av rubriken. Nog med snack nu, här kommer kortet.

Tyvärr ser man inte på kortet hur fint allt glittrar i verkligheten men som sgat kvällsfotografering är inte att rekomendera.

Det var allt för idag. Nu skall jag städa undan eftermiddagens aktiviteter och sedan krypa ner i sängen.

Kramar

25 kommentarer:

Line sa...

Snyggt utan mönstrade papper, effekten av det embossade syns mer då! Fina färger i kortet, inte så traditionellt juligt :)

Petra sa...

Så snyggt Erica. Tomten är väldigt fin tycker jag, har honom också men det tar lååång tid att måla honom:)!
Ha det gott min vän.
Jag ska också krypa till kojs nu.
Kram
Petra

Unknown sa...

Nydelig kort i herlige farger og motivet er jo bare såå skjønt!
Herlige detlajer og design!

Takk for at du deltar.

Klem,
Jorunn

Lena sa...

Vackert kort du har gjort. Så himla fint med alla glittrande snöflingor. Tomten är så fint färglagd, ja hela kortet är super! Ha en bra fortsättning på veckan. Kram Lena

Therese sa...

Åh så fint kort!! Vad duktig du är.
Kramar

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Så himla fint julkort! Tomtemotivet är ytterst sött och du har embossat på alla snygga möjliga vis!

Hoppas allt är bra med dig!
Ha de bäst!
Kram / Angelica

Lena B E sa...

Ååååå vilket underbart julkort!! Jättesöt tomte & så jättefint med allt glitter och snöflingorna!! Det är klart att det ska glittra och glimma när det är jul. Kväll eller inte, så är det alltid svårt att visa det glittriga på bild.
Ha en härlig vecka.
Kramar från Lena

Lene sa...

Men gud så vackert vinter/julkort! Stämpeln är ju bara för söt!
Underbart vännen!
Hoppas allt är bra med dig!
Kramizar från Lene

Nina sa...

Å vad fint, visst är det kul ändå att det är dags för julkorten igen =)
Kram Nina

Marie-Louise sa...

Åh sååå fint julkort! Suuuper!! Bamsekram!

Wenche J. sa...

Så flott julekort! Herlig tomte!

Anonym sa...

Kortet är supervackert!!! Kan tänka mig att det glittrar riktigt härligt i verkligheten!

Tack för din grattishälsning inne hos mig, den gjorde mig mycket glad!

Therése Ringström sa...

Jättefint kort, gillar ditt papper och tomten är så fin!!! Hur har du fått till den röda?

ha det bra!!

Kram Therése

SasSa sa...

Superfint kort Erica!
Så snyggt utan mönstrade papper. Gillar!!!
Tack för att du deltar!
KRam SasSa

Suz sa...

WoW Så ska ett julkort se ut! Underbart fint! Jag är helt "kär" i dina tags de är också underbara.
Ha en skön helg många kramar Suz

Lilla Pyssel Inger sa...

DU HAR LYCKATS LIKA BRA MED DITT JULKORT SOM MED DINA JUL TAGS SUPER SNYGGT Erica:) Tusen tack snälla gulliga du för kommentarerna hos mig och kul att du gillade Julstruten:) Det som är roligt med att få vara DT är att man blir utmanad att göra saker som man annars aldrig skulle prova på å man lär sig så himla mycket på det:) Å vad GLAD jag blir att du gillade din KAOS Award jättekul:) Hoppas du får en underbar fredag och helg å sköt om dig:) Kramis i massor från lilla vännen Inger:)

jeanette. sa...

Måste säga de igen...... va du gör fina kort. å vilken mysig stämpel.
Vi ska åka till mässan på Söndag för jag ska på kalas i morron Lördag.Vi tar bilen ner å kommer va där ca kl 10. Här är mitt mobilnr: 0708605383 ifall du ska ner på Söndag så hör av dig så vi kan träffas ;o)
Kram Jeanette.

Anonym sa...

Hej tjejen!

Otroligt mkt vackra kort! Jag kommer absolut tillbaka & hälsar på hos dig igen! =) Du är välkommen att besöka min blogg oxå! =) Jag lägger till dig i min blogglista & hoppas att det är ok?

Ha en fortsatt trevlig helg, kramar Ulrica

Kamilla sa...

ÅÅå wow så underbart kort, och visst kan man ana allt glitter :) så underbart snyggt!!!
Du ger mig sån inspirationsboost, att jag får sån lust att slita fram tomte stämplarna :)
Kram kram

Lena B E sa...

Ska bli så spännande att se vad du hittar på efter detta underbara kort. Jag älskar tomten han är så himla söt!! Vart har du köpt den stämpeln? Tack för dina snälla ord om mina jultags, jag blev så glad. :) Ha en fortsatt trevlig helg. Kramar från Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig min vän och trevlig söndags kväll på dig:) Vad roligt att jag kan få dig att vilja köpa Cissi papperet och vad kul att du tyckte om det som jag har gjort med det:) Det cissi papper som har olika motiv som ser ut som vykort har jag faktiskt bara använt mig av ett enda till alla dom olika DT uppdrag jag gjort sista veckan. Då får man faktiskt mycket för pengarna eller hur:) Ha en underbar vecka och sköt om dig, kramis från lilla vännen Inger:)

Busan sa...

Jättefint kort - så vintrigt sååå!!! :) Och så söt stämpel!!!! WOW!!!
Hoppas du har det så bra du bara kan.
Varma höst-kramar Busan

cattis sa...

Hej, har smygit mig runt här inne hos dig en stund nu. Tittade på alla dina fina saker du gjort och gör.
Fick själv upp det här intresset i början av året och tycker det är riktigt roligt. Men det finn så mycket att lära. Tycker om att kika in hos er lite mer erfarna scrappare och suga åt mig lite inspiration.
Ha det så gott / Kram kram
http://www.nogg.se/cattiz

em sa...

Ooooh, underbart fint kort=)
sitter och ska börja göra julkort nu och tittade förbi för inspiration:)

Anonym sa...

I think, that you are not right. I am assured. I can prove it. Write to me in PM.