måndag 14 september 2009

Sukkersött utfodring #52

Jag har ett tag studerat alla fina julkort som börjat dyka upp i bloggarna. Kan inte påstå att jag varit jätte sugen på att börja med julkorten. Suget och börjat komma så smått och jag har blivit inspirerad av Lenas alla julkort.

I lördags tittade jag på veckans utmaning hos sukkersött. Man skulle göra ett julkort med tillhörande kuvert eller två jultags. Jag har aldrig gjort några tags så nu bestämde jag mig för att det var dags för årets första julalster.

Så två jultags blev det. En i rött och guld och en i blått och silver. Använde mig av Tilda stämpel på båda tagen. Här kommer lite bilder.
Blev inte världens bästa bilder. Har inget bra ljus någonstans inne för att fota. Det har varit så bra under sommaren när man har kunnat fota utomhus, var lite mörkt nu :)

Ha en fortsatt härlig måndags kväll.
Kramar

27 kommentarer:

SusanneSj sa...

WOW!!! Liftvarning liftvarning!!!
Snyggaste jag skådat på länge. Kna inte ta ögonen från dom.
Vart har du hittat det söta hjärttårtepappret? Det lät lite konstigt men jag tror du förstår vad jag menar.

kram

Nina sa...

Wow, dom är helt underbara! Blev riktigt inspirerad att lifta jag med =)
Kramar Nina

Lena sa...

Men Erica!!!!! vad snygga tags du har gjort. Grymt snyggt och vilka färger. Håller med Susanne, det snyggaste jag sett på länge. Ha en bra vecka. Kram Lena

Anna sa...

Guuuu va fina! Nu blev jag sugen på att börja med julkorten :D

Lena L sa...

Det är var så himla snyggt. De är helt underbara. Detta är verligen liftvarning på:) Nu blev jag verligen sugen på att göra julkort. Önskar dig en trevlig fortsatt vecka. KRAMIZAR Lena

Suz/Kortmaja sa...

Men kära nån såååååååååå fina! Åh,helt fantastiska.
Kram Suz

Busan sa...

Så söta och vilken fin stämpel - är första gången jag ser den och den passade ju superbra på tags!!! Ja, den passar säkert jättebra på kort med men tyckte den var kanonfin på dina tagar. Duktig du är!!! Jättekul du tittat in på min blogg igen och blev så glad att du tyckte de KAOS:ar jag gjort var fina. Ser fram emot att göra fler sen men är lite födelsedagskort som jag först måste göra och framför allt också börja på julkorten - imorgon är det ju bara 100 dagar till jul!!!!! WOW!!! Vad fort det går... härligt!!!
Hoppas du har en bra dag och åter - jättefina tags - du har verkligen lyckats!!!
Varma höst-kramar Busan

Lilla Pyssel Inger sa...

Å WOW Erica vilka snygga Tags dom är jo helt underbara:) Lägger du något så fint å inspirerade så får du räkna med att man kommer lifta dig hi hi hi DU ÄR SÅ HIMLA DUKTIG Ha en toppen dag och vecka å sköt om dig:) Kramis i massor från lilla pyssel Inger:)

Lena B E sa...

Wow wow wow så otroligt fantastiskt superfina jultags!! Vad du frestas och jag som inte har tid med julkorten än.
Vilken inspirations källa du är!! :) Dessa ska jag försöka komma ihåg när jag ska ta itu med julkorten, göra något liknande dina i kortstorlek och använda som ett julkort. Tack för inspirationen!! :)
Massor med kramar från Lena

Gertrud sa...

Åh, vad fina de är. Helt underbara. Jag blir sååå inspirerad. Jag säger som Busan, jag har inte sett den söta stämpeln innan. Kram Gertrud

Petra sa...

Säger som Susanne, stoooor liftvarning! Ursnyggt.
Ha det gott min vän.
Kramar
Petra

Therése ringström sa...

Jättefina tags, du är så duktig är en fröjd att titta på:0)
Jag gillar den Tilda hon är så användbar!!

Allt är bra här, hoppas det är det hos dig också!!

Kram Therése

Pia sa...

Wow så lækkert og flot pyntet

Anonym sa...

Dessa tags är ju helt underbara! Urläckra! har inte tänkt på att den stämpeln kunde passa som julstämpel, superfint färglagt! Makalöst snyggt helt enkelt.
Kram /Hanna

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej och god morgon på dig Erica:) Vilken tur för mig att du gillar mina KAOS Awards för i dag har du en att hämta hos mig:) Tack snälla gulliga du för alla fina ord det värmer så himla mycket:) Ha en toppen dag kramis i massor från lilla vännen Inger:)

Lene sa...

Det var de finaste tag jag någon gång sett. Helt underbara , tänk att få en sån vid jul. Hoppas allt är bra med dig min vän!
Kramizar från Lene

marit sa...

Hej vännen!


De är alldeles underbara!!!

Jag gjorde nästan bara jultags förra året och använde som julkort.
Mycket roligt=)

Kram

Maya sa...

Åhhh WoW!!
Disse var nyydelige!
Så lekre farger,detaljer og nydelig malt!!
Klem fra Maya :)

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Gud så vackra tags - verkligen helt underbara!
Du är ju grym tjejen!

Hoppas allt är bra med dig!
Ha de bäst!
Kram / Angelica

Anneli sa...

WOW wow wow du är grym. här blir det liftvarning !!!
Sååååå super snygga tags dom är ju helt underbara bara älskar dom.
Du har satt ihop dem så snyggt.

Massor med kramar från Anneli

Gunilla/Nilla sa...

Helt makalöst fina!

Ha en härlig dag/Gunilla

Jeanette sa...

Åå så söta dom è.
Håller me dig att de inte è så inspirerande att göra julkort nu.

Ha de så bra.
Kram.

Petra/Paradise sa...

jag säger bara....WOOOOOOOOOOOOW!
Jag är mållös!
Tack för inspirationen och för att du delar med dej av dina SUPERFINA tags!!
Om du ursäktar så måste jag gå å torka av dreglet från hakan nu ;)

Trevlig helg!
kram Petra

Kamilla sa...

OMG det var ett av de vackraste tags jag någonsin sett!!!
Helt underbara!!!
Majj gadd så fina :)
Kram kram

Chris_P sa...

såååå himla fina!! Den blå blev min favorit!! Askalas!!!

Lilla Pyssel Inger sa...

Ingen fara Erica i bland så har man annat att prioritera och ett sjukt barn ska absolut gå före annat!!! Jag hoppas att du hade din KAOS Award i brevlådan i går eller i dag:)
Du är en så himla underbar och trogen blogg vän och gör så otroligt mycket fint så du ÄR VÄL VÄRD DIN KAOS Award:) Hoppas att ni snart bli friska där hemma sänder en massa krya på er kramar:) Från lilla vännen Inger:)

Therese sa...

Jösses så fina, helt fantastiskt underbara. Liftvarning:)
Kramisar