söndag 16 november 2008

Tillbaks från semestern

Då är jag hemma igen efter en helt underbar vecka på Gran Canaria. Vi har haft sol hela veckan, bott jätte fint, ätit gott och bara njutit. Sovit har vi också gjort ganska mycket då vi hade en barn fri vecka. Till vardags blir det inte så mycket sömn här.

Veckan innan jag åkte blev jag utmanad av Lena.

Regler: Länka den som har utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. Berätta 7 saker om dig själv både alldagliga och knäppa. Utmana 7 stycken i slutet av detta inlägg genom att nämna deras namn och länka till dem. Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar hos dem.

1. Jag bara älskar JUL och allt som hör där till. Börjar redan planera inför nästa jul i Januari så jag inte missar något.....!
2. Jag är ganska slarvig, framförallt med min kläder. Jag bor ihop med en man som är pedantisk..... är inte alltid världens bästa kombination :o) Undra vem våran dotter blir lik.....!
3. Jag måste alltid platta mitt hår innan jag lämnar mitt hem. Får nästan panik om håret inte hinner torka innan jag skall iväg...!
4. Jag bara älskar mat. Både att laga den och äta den. Kan lägga en timmar på att göra en måltid och det bästa jag vet är att testa ny recept.
5. Som resultat av all underbar mat är kläderna oftast för trånga :o) Men värst är nog att jag har en bröllopsklänning som jag skall i vilken är en storlek för liten och tiden börjar bli knapp......!
6. Jag är en väldigt dålig förlorare i spel. Tv-spelet här hemma har gjort oss ovänner - konstigt att det alltid är min kontroll som inte funkar :o)
7. Jag avskyr att ha strumpor och hela skor. Så jag har mina sandaler fram till första snön kommer.

Så de jag vill utmana är:

Nina
Jag har också fått två awards. Dessa kommer från Inger, tack så jätte mycket.

Dessa ska båda skickas vidare till 5 personer, med motivering till varför de ska få den. Jag skulle vilja ge dessa till så många men man får väl följa reglerna. Jag skickar båda awarderna vidare till följande…


Motiveringen till dessa är ni alla är trogna blogg vänner och lämnar alltid så snälla kommentarer. Det verkligen inspirerar mig i mitt skapande. Och inte minst ni själva gör helt underbara kort och era bloggar är en enorm inspirations källa.

Och till sist ett kort. Är igång med julkorten igen. Idéer och inspiration har jag hämtat i från Susanne. Samt kommer en del av dekorationerna från utlottningen jag vann hos henne.

Kommer ett kort till snart med det resterande från den vinsten. Är inte riktigt klar.

Tacka alla för er underbara kommentarer. Nu skall jag ta mig en blogg runda för att se vad ni gjort medans jag legat på lat sidan.
Kramar Erica

11 kommentarer:

Anonym sa...

Åh tack snälla gulliga!!
Låter underbart med semester, skönt att ni har fått sova ut, det är en lyx man inte får så ofta som småbarnsförälder.
Ett underbart fint kort har du gjort!!
Kramar om

Anonym sa...

Hej,
du är såååå snäll så jag blev mållös. Tack snälla gulliga Erica.
*ler jättestort*

Skönt att semestern varit bra. Idag är inget kul väder, vi har ingen snö där jag bor, men den kommer.

Kul att läsa dian 7 punkter. Jag älskar oxå jul o få göra massa kul.
Håret, känner jag igen, fast jag plattar inte mitt, men det måste blåsas, som jag vill ;o

Kortet är ju alldeles bedårande fint. Urtjusigt, gillar det verkligen.

Nu ska jag göra lite snygga tags till.

Kram på dig o en trevlig kväll

Anonym sa...

Å vad skönt det låter med semester!
Finfina kort du gjort!

Anonym sa...

Vilket fint kort! Häftig gran!

Ulrika sa...

Kikar in på min kvälls-bloggrunda! Har tittat på dina fina kort!
Jag kommer tillbaka :-)

/Ulrika

Anonym sa...

Hej och välkommen tillbaka!

Semester vore nått men när ska jag hinna det?

Jättefint kort förresten - höll på att glömma skirva det...

Tack för awarden!

//Malin

Anonym sa...

Hoppas du har haft en skön vecka, barnledig låter lyxigt!!!!! tusen tack för utmaningen och awarden!!!

Vilket jättefint kort,granen är kanon. Är texten en stämpel?
Ha det bra!!!
Therése

Anonym sa...

Å vad fint julkort!

Älskar sättet du skapat granen på!!

Lene sa...

Hej Erica.
Jag ska svara på din utmaning så fort jag kommer hem. Den var kul!
Ha det gott så länge!
Kram Lene

Anonym sa...

Hej igen,
hoppas det är ok att jag hoppar de 7 punkterna eftersom jag redan gjort dom.

Var tvungen att beundra ditt kort lite till.

kram kram

Anonym sa...

TACK SNÄLLA ERICA blev såååå GLAD över din fina kommentar om mina askar:) Må så bra och sköt om dig, hälsningar & kramar från lilla pyssel Inger